Majlis Sambutan Maal Hijrah 1431H

Jawatankuasa Pendidikan Islam & Moral dan Badan Kebajikan Surau (BKS) Institut Pendidikan Guru Kampus Tuanku Bainun (IPGKTB) telah menganjurkan Sambutan Maal Hijrah 1431H/2010M peringkat IPGKTB pada 14 Januari 2010.

Majlis tersebut bermula pada 3.00 petang dan berakhir pada 10.00 malam.Guru pelatih dan pensyarah telah bergotong –royong untuk menjayakan majlis ini. Antara aktiviti yang berlangsung pada pukul 3.00 petang dan sehinggalah pukul 7.00 malam tersebut ialah menyiapkan bahan-bahan masakan seperti bubur a’syura dan bihun,membersihkan surau,menyediakan tempat untuk berforum dan sebagainya.

Majlis pada waktu malam dimulakan dengan solat Maghrib berjemaah. Majlis ini telah dihadiri oleh Tuan Pengarah IPG Kampus Tuanku Bainun, Puan Hajah Rohani Bt. Ismail, Timbalan Pengarah IPG Kampus Tuanku Bainun, Tuan Hj. Daud Bin Md Saman, pensyarah-pensyarah dan guru pelatih.

Kemudian, majlis diserikan dengan alunan ayat-ayat suci Al-Quran oleh saudara Mohd Khairul Anuar bin Ishak.Kemudian , majlis diteruskan dengan perbincangan forum yang bertajuk “Ukhwah Ummah Diperkasa, Mua’lim Berhemah Dijana. Forum ini telah dipengerusikan oleh saudara Mohd Khairuddin Bin Abd Aziz manakala tiga orang ahli panel terdiri daripada Ustaz Rizal bin Arrifin,Ustaz Shakib Arsalan bin Mat Saman,dan Muhammad Khairul Anwar bin Ishak . Majlis diakhiri dengan solat Isyak berjemaah dan jamuan ringan.

Category:

0 comments:

Share

Twitter Facebook